FacebookTwitterYoutubeInstagram

Ajutor financiar achizitie calculatoare

Home » Studenti » Ajutor financiar achizitie calculatoare

PROGRAMUL „EURO 200” pentru acordarea unui ajutor financiar în vederea achiziționării de calculatoare pentru anul 2025

 

 

 

I. În vederea derulării Programului „EURO 200” pentru acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulării achiziționării de calculatoare pentru anul 2025, studenții trebuie să aibă în vedere că beneficiarii ajutorului aferent achiziționării unui calculator sunt persoanele prevăzute la art. 2 din Legea nr. 269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulării achiziţionării de calculatoare, cu modificările şi completările ulterioare, care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:

 

În sensul prevederilor normelor metodologice, termenul familie desemnează soțul și soția sau soțul, soția și copiii lor necăsătoriți, care locuiesc și gospodăresc împreună. Este asimilată termenului „familie” şi situația persoanei necăsătorite care locuiește împreună cu copiii aflați în întreținerea sa.
În sensul definiției  anterioare se asimilează termenului „familie” bărbatul și femeia necăsătoriți, cu copiii lor şi ai fiecăruia dintre ei, care locuiesc și gospodăresc împreună.
Prin termenul copil se înțelege copilul provenit din căsătoria soților, copilul unuia dintre soți, copilul adoptat, precum și copilul încredințat unuia sau ambilor soți ori dat în plasament familial ori pentru care s-a instituit tutela sau curatela potrivit legii.

 

II. Configuraţia minimă recomandată a calculatoarelor pentru achiziţionarea cărora se acordă ajutor financiar potrivit Legii nr. 269/2004, cu modificările şi completările ulterioare, este următoarea:
a) pentru desktop - procesor cu frecvenţă nominală minimum 3.0 GHz; HDD minimum 500 GB sau SSD minimum 240 GB; RAM tip DDR3 sau DDR4 minimum 8 GB; monitor LCD sau LED cu diagonală minimum 18.5“ şi rezoluţie minimum 1.920 x 1.080; tastatură, mouse optic; cameră web;
b) pentru laptop, notebook, ultrabook şi dispozitive echivalente - procesor cu minimum 2 nuclee; RAM tip DDR3 sau DDR4 minimum 8 GB; HDD minimum 500 GB sau SSD minimum 240 GB; diagonală minimum 14“; rezoluţie minimum 1.366 x 768; cameră web.
Calculatoarele definite la punctul II, a căror achiziţionare se realizează prin ajutor financiar potrivit Legii nr. 269/2004, cu modificările şi completările ulterioare, vor cuprinde în mod obligatoriu un sistem de operare licenţiat.
Sunt considerate calculatoare personale şi dispozitivele mobile de tip calculator personal cum ar fi laptopul, notebookul, ultrabookul sau dispozitivele echivalente.

 

III. 1. Pentru obținerea ajutorului aferent achiziționării unui calculator în baza Legii nr. 269/2004, beneficiarii (studenți ai USVT) întocmesc o cerere – tip (model disponibil AICI), pe care o vor depune până la data de 16 mai 2025 la Secretariatul facultăţii unde solicitantul este student însoțită de documentele de la pct. 2.

 

2. Cererea va fi completată de studentul care solicită acest ajutor și va fi însoțită de următoarele documente:

 

a. copie a certificatului de naștere sau a actului de identitate al studentului, iar în cazul studenţilor minori, împreună cu o copie a actului de identitate al părintelui/ocrotitorului legal, precum şi a actului care să dovedească calitatea de ocrotitor legal, după caz;

b. copii ale certificatelor de naștere sau ale actelor de identitate, după caz, ale celorlalți membri ai familiei;

c. adeverință de la instituțiile de învățământ/unitățile din care să rezulte calitatea de elev sau student a celorlalți frați/surori;

d. acte doveditoare, în original, privind veniturile membrilor familiei, precum:

 

La stabilirea venitului brut lunar pe membru de familie se iau în calcul toate veniturile realizate de membrii familiei în luna precedentă depunerii cererii, cu excepţia: alocaţiei de stat, alocaţiei familiale complementare şi a alocaţiei de susţinere pentru familia monoparentală, bugetului personal complementar acordat persoanelor cu handicap, burselor de studii şi burselor sociale, precum şi a tuturor drepturilor sociale care, potrivit legii, sunt exceptate de la stabilirea altor drepturi şi obligaţii.

 

e. declaraţie pe propria răspundere a părintelui, tutorelui, reprezentantului legal sau a ocrotitorului legal, după caz, sau dată personal de către persoanele cu vârsta mai mare sau egală cu 18 ani, în sensul că venitul brut lunar pe membru de familie se încadrează în plafonul de 500 de lei/ membru de familie şi că dispun de diferenţa de bani pentru achiziţionarea unui calculator cu o configuraţie minimă standard;

 

f. adeverinţă eliberată de către instituţia de învăţământ din care să rezulte că studentul a promovat minimum 45 de credite în anul universitar anterior depunerii cererii pentru acordarea unui ajutor financiar în vederea stimulării achiziţionării de calculatoare, pentru toţi studenţii, cu excepţia studenţilor din anul I.

 

Documentele prevăzute la lit. a) şi b) se vor depune în copie, cu condiţia ca, la depunerea cererii, solicitantul să prezinte şi actele în original.
Persoanele din cadrul USVT, desemnate de către preşedintele comisiei din USVT, vor confrunta actele prevăzute la pct. III.2 cu copiile, iar pe acestea din urmă vor trece menţiunea „conform cu originalul" pe fiecare pagină, sub care vor semna atât primitorul, cât şi solicitantul.
 

3. În situaţia în care beneficiarii eligibili au venituri egale, criteriile de departajare vor fi în ordine - obţinerea a minimum 50 de credite în anul universitar anterior depunerii cererii.

 

4. Beneficiarii Legii nr. 269/2004 se pot prezenta la oricare agent economic care comercializează calculatoare şi pot achiziţiona calculatoare în baza bonului valoric în original, achitând diferenţa de preţ care depăşeşte contravaloarea ajutorului financiar.
În situaţia în care furnizorul acceptă, diferenţa de preţ poate fi plătită de beneficiar şi în rate. În aceste cazuri, bonul valoric obţinut de către beneficiarii Legii nr. 269/2004 de la unităţile/instituţiile de învăţământ poate constitui avans pentru achiziţionarea calculatoarelor.
Este interzisă acordarea de către agentul economic a unui rest de bani la bonul valoric.

 

Calendarul pentru acordarea unui ajutor financiar în vederea achiziţionării de calculatoare în anul 2025 este următorul:

 

Termen de realizare

Stabilirea şi numirea comisiei din USVT

până la 9 mai

Depunerea cererilor şi dosarelor cu actele doveditoare

până la 16 mai

Efectuarea anchetelor sociale şi evaluarea cererilor de către comisia din USVT împreună cu comisiile de anchetă socială

până la 6 iunie

Centralizarea cererilor la Comisia centrală prin intermediul portalului dedicat

12- 13 iunie

Afişarea pe portalul Ministerului Educaţiei şi Cercetării a listei nominale a beneficiarilor, aprobată prin ordin de ministru

20 iunie

Afişarea listei beneficiarilor pe site-ul USVT

27 iunie

Depunerea contestaţiilor

1- 4 iulie

Rezolvarea contestaţiilor

7- 11 iulie

Afişarea rezultatului contestaţiilor pe site-ul USVT

14 iulie

Afişarea pe portalul Ministerului Educaţiei şi Cercetării a listei finale a beneficiarilor, aprobată prin ordin de ministru

25 iulie

Achiziţia bonurilor valorice de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi distribuirea către USVT

11-29 august

Eliberarea bonurilor valorice către beneficiari

1-12 septembrie

Achiziţionarea de calculatoare

 

15 septembrie – 17 octombrie

Depunerea copiilor de pe facturi şi de pe procesele-verbale de predare-primire de către studenţi

1 septembrie – 31 octombrie

Depunerea de către operatorii economici a bonurilor valorice, a copiilor de pe facturi şi de pe procesele-verbale de predare-primire spre decontare, la comisia judeţeană, respectiv la comisia din USVT; înregistrarea operatorilor economici pe portalul dedicat

8 septembrie – 31 octombrie

Decontarea către operatorii economici

8 septembrie – 28 noiembrie

 

Facultati
Facultatea de Agricultura
Facultatea de Inginerie și Tehnologii Aplicate
Facultatea de Management și Turism Rural
Facultatea de Medicina Veterinara Timisoara
Facultatea de Inginerie Alimentară
Facultatea de Bioingineria Resurselor Animaliere
NEWSLETTER
USAMVBT
Telefon RECTORAT: 0256277009;
0256277122
FAX: 0256200296
FACULTĂȚI:
FA 0256277007;
FBIRA 0256277003
FHS 0256277006;
FIA 0256277004
FMTR 0256277005;
FMV 0256277008
Clinici Vet. 0256277012
Calea Aradului nr.119
300645 Timisoara
judet Timis
Romania
Adresa
FacebookTwitterYoutubeInstagram
PlatiOnline
Copyright © 2025 USVT . Web design by Royalty